Jak zrobić włóczkę z T-shirt’ów

To coś, czego od dłuższego czasu planowałam się podjąć. Głównie dlatego, że mam masę pomysłów na jej wykorzystanie. Można z niej zrobić fajne kosze do przechowywania , szaliki, podkładki, no i .. dywan 🙂 Gdyby wykorzystać swoje stare koszulki, można śmiało nazwać się ekoludem. Ja niestety tego nie zrobiłam, choć eko życie to bliska mi filozofia. Potrzebowałam bowiem dużych ilości włóczki na jednokolorowy dywan. Niestety w naszym gnieździe nie odnalazłam tylu identycznych koszulek, które mogłabym zużyć do produkcji włóczki. Zatem dokonałam zakupu podkoszulków bawełnianych w oszałamiającej cenie 5 zł za szt. Od razu zaznaczę, że po przeliczeniu wszystkiego okazało się, że nie zrobiłam złotego interesu 🙂 w zasadzie cenowo wychodzi tak samo, a przyznajcie , że to sztuka zakupić dobrej jakości podkoszulkę za mniej niż 10 zł. Mnie się udało dzięki teściowi i jego żonie, którzy zabrali mnie w pewne miejsce w Mysłowicach. Obkupiłam się jak na wojnę i rozpoczęłam produkcję.

Zaczynajmy!

Potrzebujecie:

koszulki bawełniane ( bezszwowe)

nożyczki

Zwróćcie uwagę na dobór dobrych nożyczek, aby cięta bawełna nie była zbytnio poszarpana. Jeśli chcecie uzyskać jeden kolor włóczki wybierzcie koszulki bez nadruków. Odkryłam także, że grubsza bawełna jest bardziej „skrętna”, co skutkuje posiadaniem  fajniejszej włóczki.

Z całej powierzchni koszulki najbardziej użyteczny będzie fragment pomiędzy niebieskimi strzałkami. Wybierzmy materiał bez szwów po bokach, dzięki temu nasza włóczka będzie ładniejsza i prawie, że profesjonalna 🙂

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (7)

Odcinamy teraz dolną część koszulki [zabijcie mnie, krawcowa ze mnie marna, nie wiem jak to się nazywa].

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (8)

Obracamy koszulkę poziomo i lecimy z koksem dalej, odcinając po kolei paski. Gdy dotrzemy nożyczkami do górnej granicy wykrzyczmy „hold your horses!” i zatrzymajmy je , pozostawiając 2-3 cm niedocięty fragment. Dzięki temu nasza włóczka zachowa ciągłość.

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (9)

Po skończonej operacji wygląda to tak:

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (11)

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (12)

Zabieramy się teraz do rozcinania naszych pasków. Zaczynamy od … powiedzmy … prawej strony. Pierwsze nacięcie robimy po skosie.

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (13)

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (14)

Kolejne również:

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (1)

Następnie chwytamy powstały sznurek w ręce i rozciągamy kawałek po kawałku, tak aby naciągnąć i zrolować bawełnę.

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (3)

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (2)

Możemy zrobić to dwukrotnie.

W ten sposób powstaje nasza włóczka:

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (4)

Możecie zrobić z niej na prawdę wiele rzeczy. Ja zdecydowałam się na wykonanie dywanu do pokoju Smyka. Włóczka o długości około 43 metrów (2 koszulki) wystarczyła na wykonanie dywanu o promieniu 14 cm. Póki co, zużyłam 3 koszulki, a dywan wciąż wygląda jak podkładka na stół 🙂 ale nie tracę nadziei. Mam spory zapas zarówno czasu jak i materiału !

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (6)

wloczka_z_tshirtow_projektowanie_wnetrz_krakow (5)

Miłego tworzenia !

[btw ! uwielbiam domowy handmade!!!!! ❤ ]

One thought on “Jak zrobić włóczkę z T-shirt’ów

Skomentuj

