Białe sypialnie dziecięce z odrobiną koloru.

white-and-colour-kids-bedroom1 v

Dla niektórych biały to nie kolor!

A ja się nie zgodzę 🙂

Biały to kolor, który jest fantastyczną bazą dla całej reszty. Absolutnie żadna tam nuda! Biel dodaje wnętrzom specyficznego światła, świeżości, jest idealnym tłem dla każdego ze stylów, nie ważne, czy chcemy uzyskać klimat skandynawski , minimalistyczny, romantyczny czy nawet eklektyczny. Jest to kolor niezwykle uniwersalny, pasujący do każdego wieku czy płci, pozwalający na najbardziej swobodny dobór dodatków i pozostałych kolorów.

Jak dla mnie to jedyny słuszny wybór jeśli chodzi o kolor ścian w pokoju dziecięcym. Drugie miejsce zajmują szarości , ale też coś , co ostatnio nie może wyjść mi  z głowy – mianowicie mięta 🙂

W mojej subiektywnej opinii , biały kolor jest niezwykle praktyczny. Tak ! Nie pomyliłam się. Przecież żaden z kolorów nie daje nam tak szybkiej możliwości pomalowania zabrudzonej ściany.

W moim domu królują szaro beże. Zaliczyłam też jedną wpadkę z zielenią. To efekt malowania sprzed kilku lat.  Ale przymierzamy się do odświeżenia mieszkania i niczego nie jestem tak pewna, jak koloru ścian – będą białe. I na pewno taki będzie też pokój mojego Potomka.

Co warto wiedzieć o bieli?

Biel optycznie powiększa przestrzeń. Zalecana jest zatem do małych, słabo doświetlonych pomieszczeń. Rozjaśni wnętrze, doda lekkości i wywoła wrażenie czystości.

Jeśli komuś biel wydaje się nudna, w bardzo prosty sposób można ją ożywić poprzez zastosowania kolorowych dodatków.

white-and-colour-kids-bedroom1Na zdjęciu widzimy białe, bardzo jasne wnętrze, którego charakter zbudowany został poprzez dodatki.

Czy wydaje się nudne?

Ależ skąd! Kolorowe, zabawne dodatki takie jak uchwyty, girlandy, lampki , obrazki sprawiają, że nie jest ani monotonnie, ani nudno, ani laboratoryjnie.

A jeśli podoba Wam się taki łóżko-domek i macie na niego miejsce, TUTAJ zobaczycie, że jest to domowa robota i może sami zdecydujecie się taki wykonać !

white-and-colour-shared-childrens-bedroom3W kolejnym przykładzie znów widzimy wnętrze z białymi ścianami, a nawet białymi meblami. Czy jest mdło i nieciekawie? Świetnym zabiegiem okazało się pomalowanie jednego z mebli na inny kolor ( mięta <3). Tym sposobem możesz wprowadzić na prawdę nutkę oryginalności do pokoju dziecięcego ( i nie tylko do niego).

 f7860ab02db19bf6f3e659b1e1a3960f

Kolejny pokój o białych ścianach został ożywiony czerwonymi dodatkami.

69d4f27dd099af1c1bac9713ec7b64e8Tutaj o nudzie zdecydowanie nie ma mowy 🙂

b5d16d2d166334845b42039833028395Bardzo delikatny , subtelny pokój z białym tłem i wprowadzoną szarością. Ciepła i przytulności dodają mu dodatki w kolorze żółtym, drewno w lampie oraz baldachim nad łóżkiem.

kidscolor11 9fff610bf5b95f3c98c63c4cdfd92623I kolejne białe wnętrza, które w pierwszym odczycie wydają się być bardzo kolorowe. Zero nudy !

Sami widzicie!  Szczególnie w przypadku pokoi dziecięcych, zapełnionych po brzegi zabawkami, kolorowymi dodatkami, na prawdę bardzo trudno uzyskać sterylność i laboratoryjny charakter, którego bardzo często obawiają się rodzice podczas urządzania białych wnętrz dla dzieci.

Biały to piękny kolor ! Nie bójmy się go ! 🙂

źródło: 1, 2, 3, 4

Dodaj komentarz